دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
3

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت بر ضرورت برخورد جدی با زمین خواران در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی طی سخنانی در نشستی با حضور برخی مدیران استان گیلان به منظور تبیین آسیب‌ها و چالش‌های اجرای طرح هادی با بیان این که این طرح در راستای تحقق رفاه و آرامش روستاییان است، ابراز داشت: تهیه و اجرای طرح هادی به‌منزله فراگیرترین و محلی‌ترین طرح توسعه روستایی است که باید با اجرای این طرح آثار چشمگیری را بر بافت فیزیکی کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و… سکونتگاه‌های روستایی مشاهده کنیم.

وی افزود: اثرگذاری تهیه و اجرای این طرح بر عرصه سکونت‌گاه‌های روستایی و جوامع مستقر در آنها، ضرورت آسیب‌شناسی طرح هادی را به ویژه در روستاهای گیلان دوچندان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان همچنین گفت: در حال حاضر شاهد ساخت و سازها و بناهای بسیار مجلل فراوانی از سوی افراد غیربومی در روستاهای استان هستیم به نحوی که خانه‌های زیر یک میلیارد تومان در روستاهای گیلان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید حساب افرادی که برای خوشگذرانی در گیلان ویلاسازی می‌کنند از حساب افراد روستایی بومی که قصد ساخت و ساز برای زندگی خود و فرزندانشان را دارند جدا کنیم، اظهار داشت: باید با زمین خواران، کوه خواران و حتی دریاخواران غیربومی که قصد ویلاسازی در زمین‌های گیلان را دارند برخورد قانونی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی همچنین به اهمیت حمایت از مردم در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: توده‌های مردم در تمام دوران، حامیان حاکمیت بوده و هستند و از این رو مسئولان موظفند به فکر حل مشکلات آنها به ویژه در زمینه‌ی مسکن، خوراک، پوشاک و حتی روحیات آنها باشند.

وی اضافه کرد: با وجود اهداف و برنامه‌های اولیه طرح هادی برای توسعه روستاها در مناطق مختلف کشور، شواهد نشان می‌دهد که در عمل، تهیه و اجرای آن با مشکلات متعدد در ابعاد مختلف روبه‌رو شده است.

امام جمعه رشت با تاکید بر این که وجب به وجب خاک گیلان حاصلخیز و ارزشمند است، تأکید کرد: وظیفه امروز ما حفظ و حراست از این زمین‌ها و محفوظ نگاه داشتن برای آیندگان است.

وی با بیان اینکه چرا مردم روستا که مدت‌های طولانی ساکن روستا هستند حق ندارند برای خود و فرزندانشان خانه بسازند، افزود: بحث اجرای طرح هادی با تغییر کاربری زمین‌ها متفاوت است و این امر باید مد نظر دهیاران محترم قرار گیرد و حال آن که متأسفانه در برخی روستاها شاهد هستیم که دهیاران به جای پیگیری حل مشکلات مردم، بنگاه داری می‌کنند که پسندیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر این نکته که طرح‌های هادی در روستاها باید به نحوی اجرا شود که کشاورزی در این مناطق احیا شود و روستاییان هجرت کرده به روستاها بازگردند، گفت: هماهنگی بنیاد مسکن با سایر نهادها و دستگاه‌ها برای احیای روستاها و اجرای کیفی طرح هادی لازم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha